Főmenü

Határtalanul!
    pályázatok

Határtalanul 2019 - Kárpátalja

HATÁRTALANUL „II. Rákóczi Ferenc nyomában”

Az emlékév kapcsán Kárpátalján jártunk

A munkácsi várban                                              Munkács  központjában Cirill és Metód szobra előtt

(Zrínyi Ilona és  II. Rákóczi Ferenc szobránál)

Iskolánk idén negyedik alkalommal vett részt a Határtalanul pályázat utazásán. Az eddigiektől eltérően nem Erdélybe utaztunk. Úticélunk most Kárpátalja volt. Már az előkészületek isi izgalmasak voltak, hiszen Ukrajnába útlevéllel lehet belépni, így többünknek útlevelet kellett csináltatnunk.

Az utat megelőzően ismertető, bevezető órát tartottunk, amelyen az utazó gyerekek megismerkedtek a programban szereplő látnivalókkal, Kárpátalja földrajzával és történelmével. Ezen az órán dolgoztunk fel több II. Rákóczi Ferenchez kapcsolódó legendát.

Európai Unión kívüli országba utaztunk, ebből kifolyólag a határátlépés is eltért az eddigiektől. Szállásunk Beregszászon volt, minden nap kicsit ismerkedtünk a várossal és lakóival. Utazásunk során ellátogattunk Munkácsra, ahol a városon kívül a Munkácsi várat is megtekintettük. Tiszteletünket róttuk le a Szolyvai Emlékparkban az elhurcolt magyarok emlékművénél. Ezt megelőzően egy történész-kutató tartott elődást a málenkij robotról és a kárpátaljai magyarság sorsáról. Megkóstoltuk a táj ásvány- és gyógyvizeit, valamint a Sipoti vízesésnél is jártunk. A vidék vallásaival is ismerkedtünk templomaik meglátogatása kapcsán. A sárosoroszi magyar iskola diákjai és pedagógusai nagy szeretettel és zenés, táncos műsorral várták csoportunkat. Mi magyarságról szóló versekkel, zeneszámmal készültünk és adományokkal kedveskedtünk nekik. Közös sportolással és falunézéssel telt el a délelőtt. Ezután egy művészkerékpáros bemutatón is részt vehettünk Nagyberegben. Több helyen koszorúztunk.

Sok élménnyel, tapasztalattal, szép emlékekkel tértünk haza. Hagyományainkhoz híven, a nemzeti összetartozás napján, az iskolai megemlékezést követően tartjuk meg élménybeszámolónkat.

PA-HA

Fekete István Általános Iskola

A sároszoroszi gyerekekkel                                    A csetfalvai katólikus templomban

A csetfalvai refomátus templomban                         Koszorúzás Csetfalván

Bagolymentés                                                     Reggeli torna  Beregszász főterén

A Sipoti vízeséshez közeledve                                          Előadás a magyarságról