Főmenü

Kezdőoldal
Iskolánk
  • Közzétételi lista
  • Beíratás - Iskolahívogató
    Iskolai étkezés
    Büszkeségeink
    Szép emlékeink, programjaink
    ÖKOISKOLA
    Tehetséggondozás
    Szülőknek ajánljuk
    Galéria
    Archívum
    Biztonságos Iskola
    Határtalanul!
    pályázatok

    BIZTONSÁGOS ISKOLA PROJEKTNAP 2015/2016

    BIZTONSÁGOS ISKOLA PROJEKTNAP 2015/2016

    2015. DECEMBER 12.

     

     

    A 2015/2016-os tanévben is megvalósítottuk a Biztonságos Iskola Programunkat. A foglalkozásokhoz szükséges eszközöket a United Way Erőforrás Alapítvány Magyarország  ajándékozta iskolánknak  - a BiztiBusz eszközcsomagot. A BIZTIBUSZ foglalkozásokat 2015. december 12-én szombaton az egész iskola bevonásával tartottuk meg.

    Ezen a szombati napon egy hétköznapot kellett ledolgoznunk. A gyerekek fáradtan, nyűgösen jöttek aznap iskolába, szervezetük már nagyon a megszokott ciklus szerinti pihenőnapra volt beállva. A feladatokat a következőképpen osztottuk fel.

    Minden osztály két pedagógussal dolgozott együtt. A pedagógusok az előzetes instrukciókat, felkészítéseket megkapták dr. Borbélyné Vidra Ágnes és Stein Ildikó tanároktól.

    A 3. évfolyamtól az első órában a tesztek kitöltése után a játékos kalandok közül választottak hármat-hármat. A következő játékok közül lehetett választani:

    ültetős, bogozódós, bagoly, 1-10-ig, szörny, vakkaraván, harangjáték, sebesültmentés, szeretetkapu, tutajos, titkos karmester, mocsárjárás.

    Már ezek a játékok megalapozták a megfelelő hangulatot.

    A 2.-3. órában évfolyamonként más-más hosszabb társasjátékot játszottak a következő beosztás szerint az osztályok, figyelembe véve, hogy tavaly vagy tavalyelőtt már melyiket ismerték meg az adott korosztályú  gyerekek.

    Az 1.-2.  évfolyam Bajtársas- társasjátékot játszott..

    A 3.-4.  évfolyam Kalandjáték feladatait oldották meg.

    Az 5.-6. évfolyam Bajnokok Ligája kihívásaival küzdött meg.

    A 7. évfolyamosok a 2. órában a Vészhelyzetekkel dolgoztak. A veszélyhelyzetek közül csapatonként húztak 1-1-t. Megbeszélték egymással, hogy mi jelenthet veszélyt, mi szerintük a helyes teendő. Ezután a csapatok szószólói elmondták a többi csapatnak a szerintük helyes teendőket. A szószólók meghallgatása után bármelyik csapat elmondhatta, milyen veszélyhelyzet alakulhat még ki az adott szituációból, amire a feladat összeállítója nem gondolt. A 3. órában a csapatok sajtótájékoztatót tartottak a párhuzamos osztály tanulóinak egy adott gyermekeket veszélyhelyzettel kapcsolatban.

     El kellett dönteniük, hogy rendőrségi, tűzoltósági vagy mentős sajtótájékoztatót tartanának – abból a szempontból kellett az eseményt bemutatni. A tanulók nem csak figyelték a többieket, hanem az újságírókhoz hasonlóan, kérdéseket tettek fel az üggyel kapcsolatban.

    A 8. évfolyamosok a 2. órában a Sorozatos balesetek Nyűg Cityben  témával foglalkoztak, majd a 3. órában ugyan az volt a feladatuk, mint a 7. évfolyamosoknak.

    A teszt kérdések megválaszolását az 1-2. évfolyamon beépítették a kollégák a megoldandó feladatok közé. A 3-8. évfolyam diákjai a program kezdetekor töltötték ki a teszteket, majd a foglalkozást vezető pedagógussal a 3. óra végén átbeszélték a lehetséges megoldásokat. A statisztikába felvitt tesztek a foglalkozások előtti állapotot tükrözi.

    A nap nagyon jó hangulatban, játékosan és figyelem koncentráltan telt el. Így volt értelme ennek a napnak is. Hagyományos órákat tartva szerintem nem lett volna ennyire hasznos ez a szombati nap.

     

    Budapest, 2016. június                                                                                                                Stein Ildikó